středa 28. března 2018 | Redakce - marketing

Generální manažer Martin Hosták hodnotí uplynulou sezonu: Aukro nás zachránilo

Extraligová sezona 2017/2018 je již minulostí. Hokejový klub Aukro Berani Zlín v ní obsadil 9. místo a postup do čtvrtfinále byl blízko, když svedl vyrovnanou sérii se soupeřem z Olomouce. Ihned po konci sezony započaly přípravy na novou sezonu a nejdůležitější body nám shrnul v rozhovoru pro klubový web generální manažer zlínského hokeje Martin Hosták.

- Pane Hostáku, jak hodnotíte právě skončenou extraligovou sezonu z pohledu A týmu?
„Sezonu hodnotím velmi pozitivně. Přes prognózy před jejím zahájením jsme do posledního kola bojovali o šestou příčku, což by byl velký úspěch. Předkolo s Olomoucí se nám úplně nepovedlo, ale i tak si pochvalu zaslouží trenéři i hráči za povedený ročník. Hráli jsme atraktivnější hokej v pohybu s aktivním napadáním, je to moderní trend a určitě v něm budeme chtít pokračovat. Navíc vidím velkou perspektivu do budoucna, v dobrém světle se ukázali například Štěpán Fryšara nebo Jakub Šlahař a především Jakub Ferenc. Nutno pochválit sportovního manažera Jiřího Šolce, v nejistých podmínkách dokázal sestavit konkurenceschopný tým. Každý rok dojde k nějakým odchodům. Není to vždy o penězích, hráči si také uvědomují, že jejich kariéra má nějaký vývoj a oni se chtějí posunout výš.“
 
- Podívejme se na finanční situaci v minulé sezoně při příchodu společnosti Aukro.
„Aukro nás svým způsobem zachránilo. Když jsem přišel, tak na dlouhé shánění partnera nebylo příliš času, zvlášť když jsme přišli s novým logem, hned jsme museli zahájit přípravu. Za sebe musím všem zástupcům Aukra moc poděkovat.“
 
- Jaká je další budoucnost spolupráce s Aukrem, bude pokračovat v podpoře zlínského hokeje?

„Nyní se bavíme o dalších možnostech spolupráce. Mohu říct, že Aukro s námi půjde i do příští sezony, jen je otázka v jaké pozici. Na tohle téma se s CEO Davidem Vychytilem bavíme a zatím není možné nic vyloučit.“
 
- Jak se vyvíjí situace ohledně hledání sponzorů pro zlínský hokej?
„Jednání stále probíhají, jak se společností Aukro, tak s jinými subjekty. Nyní se věnujeme dokončování smluv se stávajícími i novými partnery, ať už na bázi běžného partnera, tak hlavního partnera. Situace se vyvíjí tak, že než skončí tato sezona (30. dubna 2018), měli bychom mít srovnatelný počet prostředků pro sezonu jako na předešlou sezonu a já věřím, že jich bude ještě více.“
 
- Začíná skladba týmu pro příští extraligovou sezonu. Co je v této otázce nového?

„Nové smlouvy již byly podepsány se Zdeňkem Okálem, Daliborem Řezníčkem a Jakubem Ferencem. Klub zároveň uplatnil opce na mladé hráče Štěpána Fryšaru, Daniela Gazdu a Martina Padrnose. Jsme velmi rádi, že jsme s hráči již podepsali smlouvy, tvoří se již základní kostra týmu. Obrana je základ. Okál měl navíc velmi povedenou sezonu a potěšilo nás, že chce zůstat. V těchto dnech jsme se dohodli na pokračování spolupráce s trenérem Robertem Svobodou v roli hlavního trenéra A týmu. Sezona byla po sportovní stránce povedená a trenéři na tom měli velkou zásluhu. Teď nás společně čeká doladění smlouvy a sestavení realizačního týmu. A samozřejmě příprava na další ročník, ve kterém doufám, že uděláme další krok nahoru.“
 
- Opět se dostává do popředí rekonstrukce zimního stadionu Luďka Čajky. Jaká je aktuální situace?

„Jsme ve fázi finalizace studie. Stavíme na základech projektu pro územní rozhodnutí, který byl vytvořen před pár lety. Současná studia renomované architektonické kanceláře by měla více odpovídat současným potřebám klubu. Nyní se řeší vnitřní uspořádání stadionu, vzduchotechnika a celková funkčnost. Je to složitý proces, ale mám z něj radost. Už aby to stálo a bylo nám na stadionu komfortněji. Proběhlo již několik kol připomínkování, kdy návrhy hodnotili trenéři, realizační tým, zástupci našich partnerů nebo například fanoušci z řad HFC Zlín, kteří přinesli zajímavé postřehy. Také zastupitelé Statutárního města Zlína mají prostor pro vyjádření svých představ.“
 
- Dočkají se fanoušci nové multimediální kostky pod střechou zimního stadionu Luďka Čajky?
„Kostka bude na první zápas příští sezony. Nyní se dokončuje výběrové řízení, které se kvůli formalitám muselo opakovat. Zde bych chtěl poděkovat především zastupitelům Města Zlín za schválenou dotaci. Na kostku se velmi těším, fanouškům zlepší komfort při zápase, partneři budou mít konečně možnost důstojné propagace a trenéři ji budou mít možnost využívat při trénincích.“
 
- Zůstanou zachovány ceny permanentních vstupenek ve stejné výši na příští extraligovou sezonu?

„Mohu snad už říct, že není ve hře jakékoliv zdražování permanentek. Model jsem minulý rok převzal a uvědomuji si vyšší cenu v porovnání s jinými týmy. Pro nás jsou fandové velmi důležití a velice si jich vážíme. Zvlášť těch, kteří si i při hubenějších letech zakoupí permanentku a tím pomohou klubu, tak se pozná fanoušek. Příjem z nich není zanedbatelný. Nyní řešíme, jak systém zatraktivnit a nabídnout toho fanouškům co nejvíce za současné situace.“
 
- Jaký ohlas mělo logo klubu v podobě moderního designu berana?

„Logo bylo fanoušky velmi dobře přijato, z toho mám radost. Je základním kamenem tvorby nové značky. Samotný proces budování značky je ovšem stále na začátku, tento znak stále nemá tak silnou identitu, jako měl původní beran. Je stále na čem pracovat a dostat jej co nejvíce mezi lidi."