
Mobilní aplikace PSG Zlín se dočká vylepšení i za podpory fanoušků
V říjnu loňského roku spatřila světlo světa klubová aplikace PSG Zlín určená pro mobilní telefony. Vždy aktuální články pojednávající o dění okolo klubu, on-line přenos všech zápasů, upozornění v reálném čase přímo na telefon o právě vstřeleném gólu. Tyto a celou řadu dalších informací mohou fanoušci získat prostřednictvím svých mobilů. Počet uživatelů aplikace rostl od doby jejího uveřejnění přímo úměrně s formou hráčů zlínského klubu. Ke konci ledna 2016 aplikaci používalo 2 800 fanoušků ve verzi Android a přes 500 fanoušků ve verzi pro iOS platformu. V rámci české extraligy nemá aplikace s podobnými funkcemi obdobu.
„Přiznávám, že velmi milým překvapením bylo umístění v žebříčku nejlepších sportovních aplikací v rámci ČR dle kritérií Google Play,“ říká Petr Kubíček, jednatel softwarové společnosti B2A, která aplikaci vyvíjí. „Bylo zřejmé, že se u takto robustního projektu se spoustou inovativních funkcí, budeme potkávat s dětskými nemocemi. Určitě jsme neusnuli na vavřínech. Obrovsky si ceníme reakcí fanoušků, jejich reportů chyb a podnětů ke zlepšení. V přímé vazbě na fanoušky vidím velký potenciál do budoucna,“ dodává.
Na začátku února čeká update aplikace, který vyřeší problémy a přinese fanouškům rovněž něco nového. „Co se týče odstraňování nedostatků, zaměřili jsme se především na dvě oblasti. Primárně na dostupnost a aktuálnost online zpravodajství a včasnost tzv. push notifikací (např. o tom, že právě padl gól pozn. redakce). V tomto narážíme na nutnost brát data od třetí strany a scénářů, které jsme museli vychytat bylo nespočet. Velkou roli hraje také lidský faktor, resp. samotní komentátoři na stadionech během utkání,“ popisuje Petr Kubíček problémy, se kterými se vývojáři a samozřejmě také uživatelé aplikace dosud potkávali.
„Další oblastí jsou exkluzivní zprávy pro fanoušky, které po přihlášení dostávají pouze uživatelé přítomní na stadionu během domácích utkání. Je to pro nás důležitá funkcionalita, se kterou chceme spolu s vedením klubu dále pracovat. Podařilo se být stoprocentní v rámci identifikace fanouška na stadionu prostřednictvím technologie iBeacon. Stále máme problém se staršími verzemi Androidu a identifikací přes GPS. Rozšíříme oblast, kterou systém identifikuje jako stadion Luďka Čajky. Věříme, že to pomůže. Bohužel však nebude možné zaručit tuto funkcionalitu všem. V nevýhodě zůstanou uživatelé starších mobilních zařízení, jejich počet bude s postupnou obměnou telefonů uživatelů slábnout,“ upřesňuje zástupce firmy B2A.
A na co konkrétně se mohou fanoušci v únorové aktualizaci mobilní aplikace těšit?
Opravy nedostatků
- zobrazování aktuálních článků a jejich dostupnost přes konkrétní push notifikace
- odstranění občasných pádů aplikace, které byly způsobeny problémy s načítáním nástěnky a článků
- exkluzivní zprávy (zprávy ze zákulisí) – dostupnost pro větší skupinu uživatelů
- on-line přenosy zápasů – včasnější systém upozornění na důležité momenty utkání, vylepšená dostupnost on-line zpravodajství
Nové funkce
- možnost přeskočit úvodní video, resp. vypnout jeho zvuk
- nová záložka fotogalerie ze zápasů
- rozpis ledu obou ledových ploch
- návaznost na klubový YouTube kanál
- rozšíření detailu článku a zobrazení dalších fotografií ke článku, případně možnost přehrání videa k článku
Na vylepšení aplikace se podílejí také samotní fanoušci. Klub děkuje všem za zaslané připomínky a nové nápady. Budeme rádi, pokud s námi dále budete na téma aplikace komunikovat prostřednictvím emailu psgzlin@b2a.cz nebo kontaktního formuláře na microsite věnované aplikaci: http://app.hokej.zlin.cz/#kontakt. Postřehy fanoušků jsou důležité a pomáhají aplikaci dále vyvíjet.
