úterý 17. prosince 2019 | Redakce

Berani v první polovině soutěže: zlepšující se výsledky, boj se zraněními a nárůst návštěvnosti

První polovina soutěže je minulostí a Berani vstoupí již ve středu do druhého dějství, které odpoví jak na otázku postupu do play-off, tak i sestupu. Zlínští hokejisté se v současné době pohybují na desátém místě extraligové tabulky, ale rozdíly v tabulce jsou minimální. Mezi devátou Olomoucí a čtrnáctými Pardubicemi je rozdíl pouhých sedmi bodů! Ve druhé čtvrtině ovšem zlínští hokejisté ukázali, že jejich cílem jsou daleko vyšší pozice.

Již začíná být tradicí, že rozjezd Beranů je pozvolnější. Hráči ve žlutomodrém vyhráli až sedmé utkání v sezoně a první čtvrtinu ukončili na posledním místě se ziskem 13 bodů. V tomto období se vyměnili trenéři. Ve druhé čtvrtině se výkony i výsledky zlepšily. „Staronový“ trenér Robert Svoboda je se současným postavením v tabulce spokojen: „S ohledem na to, že jsme měli nepříjemnou ztrátu, tak je pro nás desátá pozice příznivá. Chtěli bychom se na ní udržet a ideálně se i o trochu vytáhnout výš.“  

Beranům se letos lepila smůla na paty a zdravotními patáliemi si prošla velká část týmu, ať už v předsezonní přípravě (Ondráček, Sedláček, Fořt) nebo v průběhu sezony (Žižka, Okál a Kašík). Místo posledně jmenovaného přišel na záskok brankař týmu z Brna – Marek Čiliak. „Marek je jednoznačně vynikající gólman. Přes pomalejší začátek jde úspěšný restart celého týmu za ním,“ zhodnotil Robert Svoboda výkony posily, která se na konci měsíce vrací do týmu Komety. Marodka se již vyprázdnila a do druhé poloviny soutěže mohou nastoupit všichni hráči. 

Výzvou do dalšího extraligového dějství je pro zlínského trenéra Svobodu především zlepšení Beranů ve střetnutí před domácími fanoušky: „Fanoušci jsou letos skvělí, podporují nás, i když se nedaří. Letos se nám na domácí půdě tak moc nedařilo, ale pevně věřím, že druhá polovina soutěže v tomhle bude lepší.“ 

Podpora od fanoušků v letošní sezoně je skvělá i řečí čísel. Letošní podzim byl nejnavštěvovanější za více než deset let, což potvrzuje i Martin Hosták, generální manažer klubu: „Chtěl bych našim fanouškům poděkovat. I přes nepříznivé výsledky jsme zaznamenali růst v počtu prodaných vstupenek a permanentek o více než 13 % se situací po 26. kole před rokem a 23 % před dvěma lety. Právě díky přízni věrných fanoušků jsme mohli klub stabilizovat.“

Velký divácký zájem se očekává i v následujících třech zápasech. První nás čeká již v pátek, kdy se Berani ve speciálních dresech střetnou s týmem Vítkovic. Právě tato sada dresů byla minulý týden prodána v aukci. Díky velkému zájmu se na Středisko rané péče Educo a Nadaci Tomáš Bati podařilo vybrat více než 120 tisíc Kč. „Jednalo se o druhou nejúspěšnější aukci v celkové vybrané částce za poslední dva roky. Jsem za to opravdu rád, protože se všichni fanoušci a sběratelé připojili k dobré věci pro zlínský region.“ dodal Martin Hosták.  

Další zajímavé utkání se odehraje již o dva dny později v poslední adventní neděli. Klub si spolu s autory dokumentu připravil malý předvánoční dárek v podobě veřejného promítání nového dokumentu, jenž mapuje 90 let zlínského hokeje. Promítání začne chvilku po druhé hodině odpolední.
  
Mezi svátky se můžeme těšit na velmi zajímavý zápas proti týmu z Kladna. Tohle utkání se jistě odehraje ve velmi hlučné atmosféře narvaného Zimního stadionu Luďka Čajky. „Sezení je již vyprodáno. Stejně tak rychle mizí i místa na stání. S ohledem na to, že lístky na hokej se stávají oblíbeným vánočním dárkem, doporučujeme všem zájemcům nákup vstupenek neoddalovat. Lze očekávat, že zápas bude brzy vyprodán,“ upřesnil Libor Kožík, marketingový manažer.  

V rámci marketingových aktivit mohou fanoušci očekávat zajímavý program i po Novém roce, 18. ledna bude totiž slavnostně vyřazen dres číslo 19 Petra Lešky. „Na tento zápas se těšíme všichni. Chceme samotný ceremoniál a program této slavnostní chvíle zase posunout o kus dál, fanoušci se tedy mají na co těšit. Tím ale naše aktivity rozhodně nekončí. Chtěli bychom dál pracovat s tematickými zápasy. Na únor máme např. naplánované utkání v rytmu 90. let, ať už hudbou nebo například grafikou na kostce a dalšími detaily“ dodává Libor Kožík.